Донат
Повернись живим фонд Притули

Загальні відомості про трансмісію

Призначення та класифікація трансмісій

Трансмісія призначена для передачі обертального руху та крутного моменту від двигуна до ходової частини та зміни їх за величиною та напрямом.

Класифікація трансмісій

Трансмісії тракторів розрізняються за принципом дії (механічні, електричні і комбіновані) і характером зміни обертання ведучих коліс (ступінчасті, безступінчасті і комбіновані).

Механічна ступінчаста трансмісія передає крутний момент від двигуна до ведучих коліс трактора за допомогою шестерень, різноманітних муфт. Перевагами такої трансмісії є простота та надійність конструкції, високий коефіцієнт корисної дії, невисока вартість. Недолік механічної трансмісії полягає у відсутності можливості оптимально використовувати потужність двигуна, що веде до зниження продуктивності та збільшення витрати палива.

Якщо ж до складу трансмісії входять механізм із шестірнями та гідравлічні пристрої, вона називається гідрооб'ємною механічною трансмісією (трактори ХТЗ та інші). Ця силова передача, автоматично і безступінчасто змінюючи швидкість та силу тяги, забезпечує постійну роботу двигуна в оптимальному режимі.

Схеми трансмісій тракторів

Схеми трансмісій

Призначення механізмів трансмісії

Муфта зчеплення забезпечує швидке відокремлення двигуна від коробки передач; короткочасне роз’єднання двигуна і трансмісії, необхідне для переключення передач і поступове плавне з’єднання двигуна з трансмісією; захист двигуна і трансмісії від поломок при швидкій зміні навантаження.

Коробка передач забезпечує тривале відключення двигуна від трансмісії; зміну швидкості руху і тягового зусилля трактора при сталій частоті обертання колінчастого вала двигуна; задній хід трактора при незмінному напрямку обертання колінчастого вала двигуна.

Карданна передача і проміжне з’єднання призначені для передачі обертання між валами механізмів трансмісії, співвісність яких порушується під час складання трактора, під дією нерівностей дороги (поля) чи внаслідок деформації рами. Проміжне з’єднання встановлюється між муфтою зчеплення і коробкою передач тракторів ЮМЗ-6, ДТ-75М, ДТ-75С.

Головна передача — забезпечує зменшення частоти обертання і збільшення крутного моменту; передачу обертання під кутом 90° до осі колінчастого вала дизеля.

Диференціал розподіляє обертання і крутний момент між правим і лівим ведучими колесами, а також забезпечує їх обертання з різною частотою при поворотах трактора або несприятливих дорожніх умовах.

Кінцева передача зменшує частоту обертання і збільшує крутний момент.

Планетарні механізми повороту забезпечують поворот трактора і передачу крутного моменту від головної передачі до кінцевої передачі.

Роздавальна коробка передає обертання і крутний момент до передніх ведучих коліс трактора.

Підсилювач крутного моменту полегшує зрушення трактора з місця; забезпечує зміну швидкості руху і тягового зусилля в 1,25 рази на ходу трактора без переключення передач.

Трактори CLAAS. Процес створення. Збирання трансмісії (відео)

Обзор гідрооб'ємної механічної трансмісії тракторів ХТЗ (відео)

John Deere трансмісія e23 (трактори серії 8R) (відео)

Які переваги трактора Fendt з новою безступеневою трансмісією Vario Drive (відео)

Трансмісія автомобіля (відео)

Тестування з теми