За допомогою роздавальної коробки через карданну передачу підводиться крутний момент до переднього ведучого моста, забезпечується його автоматичне, а при необхідності і примусове включення і виключення. Її корпус 4 пригвинчений до правої стінки корпусу коробки передач і зафіксований установочними штифтами.
На передньому кінці вала 9, що обертається в двох кулькових підшипниках, закріплений фланець 8 для приєднання карданного валу приводу переднього моста. Усередині коробки на валу змонтовано роликову обгінну муфту, яка за принципом дії подібна муфтам, які застосовують в системах пуску дизелів. Її внутрішня обойма 15 через втулку спирається на гладку ділянку валу. Зовнішньою обоймою муфти служить маточина шестерні 5, в профільовані вирізи якої закладені вісім роликів 14. На кожен ролик через штифти діють по дві пружини, зміщуючи ролики в вузьку частину вирізів і, таким чином, заклинюючи маточину шестерні і внутрішню обойму. Маточина шестерні 5 спирається на обойму 15 через два кулькових підшипника.
Шестерня 5 отримує обертання від шестерні 1 вторинного вала через проміжну шестерню 2, яку разом з віссю 3 і конічними підшипниками додатково монтують в коробці передач.
Муфта 6 з великим Г і малим Д зубчастими вінцями, встановлена на валу, призначена для перемикання роздавальної коробки. За допомогою тяги 20, важелів 16 і 11 і вилки 10 муфту переміщують по шліцах вала. Коли тяга опущена, пружиною 13 муфта зміщена вперед (це положення показано на малюнку), що відповідає виключенню муфти вільного ходу, а значить, і переднього моста.
Для включення муфти тягу 20 переміщують вгору і вводять її упор 22 в виріз А стійки 23. При цьому рухома муфта 6, зміщуючись назад, своїм малим вінцем Д входить в зачеплення з зубцями обойми 15, жорстко з'єднуючись з нею. В результаті можливо автоматичне включення і виключення переднього моста. Досягається це завдяки тому, що частота обертання шестерні 5, яка отримує привід від вторинного вала коробки передач, завжди пропорційна частоті обертання задніх коліс, а вала 9 з обоймою 15 - частоті обертання передніх коліс, так як обойма 15 через карданну передачу пов'язана з механізмами переднього моста . Передавальні числа підібрані так, що, коли відсутнє буксування, ведучими служать тільки задні колеса, тому що шестерня 5 обертається повільніше обойми 15. При цьому ролики 14 розклинюються і не перешкоджають незалежному обертанню обойми і шестерні.
Якщо задні колеса починають пробуксовувати, то внаслідок зменшення швидкості трактора знижується частота обертання передніх коліс, а значить, і обойми 15. Коли буксування досягає 6%, шестерня 5 наздоганяє обойму 15 і після заклинювання роликів починає обертатися з нею як одне ціле. Відбувається передача крутного моменту від коробки передач переднім колесам. При зменшенні буксування передній міст знову автоматично відключається.
Щоб розвантажити муфту вільного ходу і зменшити її зношування при роботі на пухких і вологих ґрунтах (при великих тягових опорах), передній міст рекомендується включати примусово. Для цього тягу 20 піднімають ще вище і фіксують її упор 22 в вирізі Б стійки. Великий вінець Г рухомий муфти входить в зачеплення з внутрішніми зубцями маточини шестерні 5 і жорстко з'єднує її з валом - муфта вільного ходу блокується.
Деталі роздавальної коробки змащуються маслом, розбризкує з коробки передач. До роликам обгонів муфти масло підводиться через свердління В. Витік його в зазор між корпусом і валом 9 запобігає самопідтискний сальником.
Роздатка МТЗ. Ремонт Раздатки переднего моста МТЗ 892.2 (відео)