Донат
Повернись живим фонд Притули

Ведучі мости гусеничних тракторів

Задній иіст трактора ДТ-175С

Механізми заднього моста трактора ДТ-175С розміщені в корпусі 8, що відлитий разом з корпусом коробки передач. Середній відсік, де розміщені планетарні механізми повороту та порожнина коробки передач, утворюють масляну ванну. Бокові відсіки сухі, в них розміщено механізми гальмування.

Задній міст ДТ-175С

Ведуча шестерня головної передачі виготовлена разом з вторин1 ним валом коробки передач, а ведена шестерня 4 закріплена на фланці барабана коронних шестерень 5.

Між веденою шестернею головної передачі і фланцем барабана коронних шестерень встановлено прокладки 3 для регулювання зчеплення конічних шестерень після їх заміни.

Поворот трактора здійснюється шляхом відключення від трансмісії тієї гусениці, в бік якої необхідно повернути. Для виконання крутого повороту передбачено загальмування відключеної гусениці.

Планетарні механізми повороту складаються з симетрично розміщених однакових планетарних механізмів керування лівою і правою гусеницями.

Планетарний механізм повороту

Механізм розміщений у корпусі 18, який встановлений на підшипниках в корпусі заднього моста. На поверхні корпуса 18 закріплено ведену шестерню головної передачі, а в середині — дві коронні шестерні. На осях водила 17 вільно посаджені сателіти 15, які знаходяться в постійному зчепленні з коронною і сонцевою 16 шестернями одночасно. Маточна шестерні 16 спирається на підшипники, розміщені в корпусі моста. Вона виготовляється разом з гальмовим шківом 12. Водило 17 прикріплено до півосі 14, на якій розміщено гальмовий шків 6 та ведуча шестерня кінцевої передачі.

Керування роботою планетарного механізму заднього моста здійснюється за допомогою педалей і важелів, розміщених в кабіні і які діють на гальмові механізми. При прямолінійному русі трактора педалі і важелі відпущені, при цьому гальмовий шків 6 півосі 14 вільний, а шків 12, затягнутий стрічковим гальмом 13 за допомогою пружини 11, разом з сонячною шестернею перебуває в стані спокою. Шестерні головної передачі обертають корпус 18, а він коронними шестернями обертає сателіти, які рухаються по нерухомій сонячній шестерні. Рухомі осі сателітів водила 17 передають обертання півосям 14, а від них—через кінцеві передачі — ведучим зірочкам.

Для повертання вправо або вліво переміщують відповідний важіль до себе, стрічка 13 відпускає гальмовий шків і сонцева шестерня звільнюється. При цьому сателіти починають обертати її, зусилля. на водило не передається воно разом із своєю піввіссю зупиняється, гусениця відключається від трансмісії, а друга гусениця продовжує рух і повертає трактор. Для крутого повороту після переміщення важеля натискують на педаль. При цьому тяга 8 повертає важіль 5, затягує гальмову стрічку 4 шківа 6 і піввісь 14 загальмовується.

ДТ-75 - задній міст (відео)

Ведучий міст трактора Т-150 (гусеничного)

У задньому мості трактора Т-150 є дві головні передачі. Від однієї головної передачі обертальний момент передається на праву кінцеву передачу, а від другої — на ліву. Будова обох головних передач однакова. Ведучі 6 і ведені 11 шестірні змонтовані в корпусах 7 головних передач, які встановлені на корпусі 8 заднього моста з допомогою штифтів і закріплені гайками.

Конічні підшипники 5 маточин ведучих шестерень регулюють гайками. Кожна гайка фіксується замковою пластиною.

У нижній частині корпусу заднього моста є заливна пробка і зливна пробка з магнітом. З правого боку в корпусі розміщено сапун, за допомогою якого в порожнині заднього моста підтримується атмосферний тиск, забезпечуючи надійну роботу ущільнень.

Трактор Т-150 повертають, виключивши передачу обертального моменту на одну з головних передач заднього моста. Гусеничний трактор Т-150 повертають рульовим колесом, яке відключає гідравлічну систему на одному із вторинних валів коробки передач. Якщо рульове колесо повернути вправо, то відключається гідравлічна система правого вторинного вала. Повертаючи рульове колесо далі, приводять у дію гальмо, яке зменшує радіус повороту трактора.

Ведучий міст трактора Т-150