Донат
Повернись живим фонд Притули

Рульове керування колісних тракторів з механічним підсилюванням

Рульове керування колісних тракторів складається з рульового механізму і рульового привода.

Рульовий механізм передає зусилля від тракториста (водія) до рульового привода і збільшує його, полегшуючи цим поворот рульового колеса.

Рульовий привод призначений для передачі зусилля від рульового механізму до цапф напрямних коліс.

Рульовий привод складається з деталей, які з’єднують сошку з поворотними цапфами. Балка переднього моста 1, поперечні рульові тяги 2, поворотні важелі 3 лівої та правої цапф утворюють рульову трапецію.

Рульова трапеція

Рульова трапеція забезпечує поворот цапф напрямних коліс на різні кути, чим створюються умови кочення коліс без проковзування.

Схема повороту колісного трактора

Внутрішнє колесо повертається на більший кут, оскільки розміщене на меншому радіусі від центру повороту і проходить менший шлях, а зовнішнє колесо, розміщене далі від центру повороту і проходить більший шлях, повертається на менший кут.

Розрізняють кілька типів рульового механізму:

Рульовий механізм черв’як — ролик використовують на колісних тракторах малого класу, які мають механічне підсилення рульового керування.

Рульове керування трактора Т-25

Діє цей механізм так. При обертанні рульового колеса 1, наприклад, вправо черв'як 12 через ролик 11 повертає сошку 9. Нижній її кінець відходить назад і тягне за собою поздовжню рульову тягу 8, яка через важелі 2, 4 тяги 3 і 5 повертає цапфи 7, а разом з ними і напрямні колеса вправо.

Якщо рульове колесо обертати вліво, то напрямні колеса будуть повертатися проти стрілки годинника і трактор буде виконувати лівий поворот.

Рульове керування тракторів та автомобілів (відео)

Тестування з теми